programy lojalnościowe

Marketing pocztą pantoflową

Marketingowcy doskonale zdają sobie sprawę, że najlepszym sposobem dotarcia do współczesnego klienta, to nie tylko bombardowanie go na każdym kroku reklamami, ale przede wszystkim rzetelne informacji i opinie o danych produktach. Bardzo często w tym celu wykorzystywany jest marketing szeptany, który pozwala producentom dotrzeć do konkretnych grup odbiorców danego produktu.

Nie bez znaczenia są również zalety oferowane przez marketing lojalnościowy. Wiele firm wprowadza systemy lojalnościowe, o których więcej dowiesz się na biznes.lumo.pl, które mają zachęcić konsumentów do dokonywania większej liczby zakupów w konkretnym sklepie lub konkretnej marce. Zdobywanie punktów, znaczków, pieczątek to największa motywacja dla potencjalnego klienta, a jeżeli równocześnie może korzystać z dodatkowych promocji i rabatów, wyłącznie dla osób korzystających z systemu lojalnościowego, to tym częściej będzie dokonywać zakupów właśnie w tym sklepie, który mu taką możliwość zaproponował. Taki stan rzeczy powoduje, że konsumenci zaczynają wymieniać się informacjami o rabatach, promocjach i sezonowych okazjach, a co za tym idzie, coraz więcej osób zaczyna odwiedzać konkretny sklep i dokonywać w nim zakupów. Obsługa sklepu powinna jednak zwrócić szczególną uwagę podczas transakcji czy dana osoba posiada kartę lojalnościową czy nie.

W przypadku braku karty warto zaproponować jej wyrobienie kładąc nacisk na promocje, a także dodatkowe rabaty jak na przykład urodzinowe rabaty dla klientów, którzy w danym miesiącu obchodzą swoje imieniny. Zdecydowanie zwiększy to przychody firmy, a i klienci będą zachwyceni wiedząc, że ktoś o nich pamięta i mogą zrobić sobie mały albo duży prezent urodzinowy.